آموزش جوشکاری خانگی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 13 اسفند 1397
بازدید : 165
نویسنده : مجتبی سبحانی

 

تا به این جای کار یاد گرفتیم که چگونه کابل انبر و کابل اتصال را به دستگاه جوشکاری‌مون متصل کنیم.

یک نکته مهم: اگر جای کابل انبر و کابل اتصال را برعکس به دستگاه متصل کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ جای نگرانی نیست اگر جای کابل ها رو هم عوض کنیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، و باز هم می‌شود جوشکاری کرد. (البته بهتره که هر کدوم از کابل‌ها رو به درستی سر جای خودش متصل کنیم و در آینده در مورد جابجایی کابل ها هم توضیح خواهیم داد).

اگر کابلتون گیره نداشت هیچ مشکلی نداره میتونید نوک سیم رو به قطعه متصل کنید تا اتصال برقرار بشه. نکته مهم اینه که و قتی کابل گیره داشته باشه باعث میشه تا خیلی محکم و سفت کابل اتصالمون به قطعه وصل بشه و لرزش نداشته باشه. اگر کابل اتصال محکم متصل نشه باعث میشه کابل اتصالمون خیلی زود داغ بشه. پس اگر کابل اتصالمون گیره نداشت سعی کنید نوک سیم رو به قعطه کار وصل کنید و روی آهن یه چیزی بارید تا تکون نخوره و به خوبی اتصال رو برقرار کنه.

خب، حالا کابل انبر رو بر می‌داریم و یک الکترود لای انبر قرار می‌دیم. فقط دقت داشته باشید که الکترودمون و یا همون سیم جوش که برای این کار انتخاب کرده‌ایم قطر 3 میلی متر و یا 2.5 باشه. خب چرا؟ برای این که الکترود های با ضخامت بالاتر بیشتر مواقع در کارهای صنعتی استفاده میشه و ما فقط قصد داریم چهار تا خال جوش و یا یه جوشکاری کوچیک در خانه و یا محل کار خود انجام بدیم. و در کل همین الکترود هایی که گفتم برای کار ما کافیه.

قبل از شروع جوشکاری نکته‌ی خیل مهم دیگر اینه که ماسک مناسب داشته باشیم. حالا ماسک به چی میگن؟ این تصویر پایین که می بینید ساده ترین ماسکیه که میشه تو بازار پیدا کرد و برای این کار مناسبترین گزینه است.

حالا شروع می‌کنیم به جوشکاری. تو یه دست انبر و در دست دیگه ماسک رو میگیریم. آمپر دستگاه رو بین پنجاه تا هفتاد قرار می‌دیم.(عکس اول رو اگه ببینید یه کلیدی داره که میچرخه، با اون می‌تونیم آمپر رو بالا و پایین کنیم)

انبر رو به قطعه کارمون نزدیک میکنیم. این جا دیگه مهم ترین بخش کارمون به حساب میاد. با اتصال الکترود به قطعه کارمون جوشکاری و آهنگری شروع میشه. البته به این راحتی نیست و چند تا نکته رو بایستی رعایت کنید.

اول این که فاصله مناسب نوک الکترود با قعطه کارمون اگر خیلی زیاد باشه الکترودمون ذوب میشه و پاشیده میشه به اطراف و ممکنه قطعه کارمون رو هم سوراخ بکنه.

دوم این که اگر خیلی نزدیک به قطعه کارمون باشه و رو قطعه کارمون فشار بیاریم الکترود به قطعه میچسبه. که باید خیلی سریع از قطعه جداش کنیم تا دستگاهمون فشار نیاد که ممکنه بسوزه.

پس فاصله مناسب دو الی سه میلی متر هست. یعنی وقتی اتصال برقرار شد و قوسمون روشن شد. مناسبترین فاصله میتونه دو تا سه میلی متر از نوک الکترود تا قطعه مون باشه.

 




:: برچسب‌ها: جوشکاری در کرج , آهنگری در کرج , آدرس جوشکاری , آدرس آهنگری , کارگاه جوشکاری , جوشکاری سیار ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بالابر صنعتی ، جک درب اتوماتیک پارکینگ ، کرکره برقی کلیه خدمات نصب ، راه اندازی ، تعمیرات و فروش

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروش بالابر صنعتی و آدرس liftsale.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com